HIRDETÉS

Oktatás - WoT Kézikönyv

Parancsnoki Kézikönyv, 02. Lap - A játék története

Üdvözletem a Parancsnokoknak! A mai lap újra vissza fog vinni minket időben. Megnézzük a Wargaming születését, illetve a ’World of’ széria első gyermekének növekedésével is megismerkedünk.

A Wargaming egy ember, nevezetesen Victor Kislyi háborús játékok iránti szeretetének köszönhető. Mint több más gyerek Fehéroroszországban, ő is imádva a had történetet és a sakkot nőtt fel. Kislyi első játéka, mielőtt a Wargaming megalapult volna, az Iron Age névre hallgatott, melyet testvérével együtt készített. Ez egy e-maillel játszható körökre osztott stratégiai játék volt. Egy interjúban derült fény arra, hogy ezt a játékot négyen, azaz 4-en játszották: ő, a testvére és még ketten. Mikor testvére és az egyik a kettőből befejezte a játékot, az Iron Age elvesztette játékosbázisának 50 %-át.

Néhány évvel később eltöltött Amerikában egy kis időt Kislyi. Ez a rövidke idő vette rá, hogy megalapítsa a Wargaming-et. Első játéka a cégnek, a DBA Online volt, mely „elődjéhez” hűen, szintén a stratégiai játékok táborát erősítette. Az akkoriban híres, De Bellis Antiquitatis stratégiai társasjáték digitális változata, adaptációja volt (1. kép). Ezt a programot követte, a már sokkal inkább elterjedt, persze legfőképp Oroszországban, a Massive Assault. Egy sci-fi, körökre osztott stratégiai széria. Ezzel a játékkal beléptek a játékpiacra, de a lehető legrosszabbkor. A kiadók szerint a körökre osztott játékok ideje akkor lejárt (ezt bizonyítja a nemsokára érkező Civilization VI…), így Kisly csapatának váltania kellett. Megalkották az Order Of War-t (2. kép), egy RTS (Real Time Strategy, tehát valós idejű stratégia) játékot, mely a második világháborúban játszódott. Megint sikerült rosszul időzíteni, hiszen ekkor jelent meg a Relic Entertainment programja, a Company Of Heroes, mely a háborúfanatikusokat és a második vh-s stratégiai játékok kedvelőit mind magával sodorta.

A cégnek nagy döntést kellett hoznia, hiszen a zsáner, hol egész eddig munkálkodtak, nem teljesített úgy, ahogy szerették volna, nem hozott annyi pénzt. Ekkor kezdődött el a világsiker fejlesztése, melyet már akkor is World of Tanks-nak hívtak, de még nem egy második világháborús MMO játékról beszélünk, mert eleinte egy fantasy világban játszódó program volt. Eltelt néhány hónap a fejlesztésből, mikor rájöttek, ki tudnák használni az erősségüket. Keveset tudtak akkoriban a fantasy játékokról, de annál többet a második világháborúról, illetve azon belül is a harckocsikról, tankokról, hiszen az Order of War készítése alatt sok anyagot kellett gyűjteni és tanulmányozni a páncélosokról az autentikus világháborús érzéshez. Elindult a mai WoT fejlesztése, mely végül a free-to-play játékok táborát vette célba. Ez volt az első program, melyet a Wargaming egyedül adott ki.

Tanultak a hibákból. Ahelyett, hogy reklámozták volna új játékukat, célpontokként tűztek ki múzeumokat, háborúfanatikusokat, és minden játékost, akit érdekelhetett a tankos játék, tehát köztük terjesztették új programjukat. A stratégia bevált. Folyamatosan fejleszteni kellett a szervergépeket, hiszen játékosok tömkelege érkezett. 2011-ben World of Tanks bekerült a Guinness Rekordok könyvébe. Itt volt megtalálható a legtöbb játékos egyetlen szerveren, de ezt a rekordot azóta többször is megdöntötte. Jelenleg 110 millió regisztrált játékossal rendelkezik a világsiker, mely körülbelül 119.999.996-tal több, mint az Iron Age-é.

A legtöbb dolog, melyet ma tudunk a World of Tanks-ről, az a hosszú orosz béta modell alatt került a játékba. Mikor a játék először került alfa stádiumba, csak 6 harckocsit tartalmazott és 1 pályát. Most már több mint 300 tankot számlálhatunk. A program folyamatosan fejlődött. Érkeztek különböző nemzetek páncélosai, a Wargaming előző játékaira is kicsit hajazó Klánháborúk, versenyek, e-sport, és egyéb játékmódok.

2011-re Wargaming egy hatalmas céggé nőtte ki magát. Nagyon okosan, nem csak a World of Tanks-ot fejlesztették, hanem készültek játékok, melyek egyikében légi (World of Warplanes), másikban pedig vízi (World of Warships) csatákat vívhatunk meg. A cél ezzel az volt, ha a játékos megunja az egyik programot, legyen másik, mellyel szintén olyan élvezhető játszani, mint az előzővel, csak éppen más járművet irányítva. 2014-ben a Wargaming elért egy olyan mérföldkövet, melyről nem is mertek álmodni. Az addig PC exkluzív World of Tanks, Xbox-ra is beköltözött. Ezt követve lett portolva a játék PS4-re is, illetve már 2 éve mobileszközön is játszható.

Nagyon sok mindent átvészelt a cég, de máig folytatni tudja azt, amit jó pár évvel ezelőtt elkezdett. Folyamatosan jönnek a frissítések, újítások, melyekkel jobbá teszik a játékot, persze ez mindig attól függ, hogy kinek a szemszögéből nézzük, hiszen nagyon sokan vannak, akik még mindig nem békültek ki az új hangokkal……

 

A World Of Tanks Commander’s Guide könyv fordítása. (Ami amúgy, hamarosan kapható lesz a Wargaming Shop-ban német nyelv mellett, angolul is.)

ELŐZŐ LAP | KÖVETKEZŐ LAP

HIRDETÉS

a keresés eredménye

Fórum hozzászólások

HELP - Meghívók
2017.02.19. | zeroveritas

Szia! Kliensből nem tudsz meghívót küldeni. A worldoftanks.eu oldalon jelentkezz be, ott tudsz invit...

Felhasználói MOD-ok - 6.érzék mod készítés
2017.02.19. | zeroveritas

A 6. érzék képe könnyen cserélhető, a hanghoz bnk filet kell csinálni, ahhoz nem értek

Felhasználói MOD-ok - 6.érzék mod készítés
2017.02.19. | csallod

Sziasztok! Néhány klántaggal kiötleteltünk egy sixth sense modot(lényegében a képe és hangja változn...

HELP - Meghívók
2017.02.18. | Sloan42

Sziasztok! Egy hete játszom a játékkal, olvastam, hogy lehet meghívót küldeni barátoknak, és akkor ...

HELP - segítség kérés
2017.02.16. | skyborg

Köszönöm, de mi az a spot?

Partner oldalak


Wot Magyar Liga

http://www.simsporttv.com/

http://infestation.gportal.hu/

http://magyartank.gportal.hu/

Kopasz

Roncskutatok

WoWshungary

Xbox